Iraganera bidaia Portugaleten. Denboran galduta, zubian harrapaturik

Estándar

Zuetariko batek, bihurrienak seguruenik, zer edo zer ikutu du zubirako billeteak erostera gindoazela. Itzelezko burrunba entzunda: brun, brun, brun! kabinan zegoen neska desagertu eta, bere ordez, txapeladun gizon zahar bat dugu aurrez aurre.

img_6773

Zer neska-mutilok? Zenbat billete gura dozue?– galdetu zuen gizonak. kabinan, albo batean, egutegi bat dago: 1896. urtekoa!!!.Gaur, Urriaren 26a da, eguaztena. 120 urte atzera egin dugu!!!. Beste aldera, Las Arenasera, pasa egin behar dugu derrigorrez. hantxe dugu autobusa gure zain. Baina, nola?

Billete Hamar zentimo (peseta) balio dau. Talde handia izanda 7 zentimo pertsonako?– esan zuen gizonak. Pesetak, zentimoak ???…ez genuen ezer ulertzen.

Lasai, lasai! Zuek ez zarie lehenak!!! Ja,ja,ja!– barre egin zuen gizonak. Astero dauzkagu zuek bezalako elementuak hemen! Beste aldera pasatzeko kontuak ein beharko dozuez! Zenbat peseta behar? Zenbat zentimo euro?. Bestela hemen geldituko zarie betiko!!!

zubian-galduta

Hortxe duzue problema matematikoa. Gogoan izan 74 ikasle zaretela gehi 5 irakasle. Billeteak 7 zentimo peseta pertsonako. Zenbat peseta osotara?. Beste aldetik, euro batek 166 peseta dira eta beraz, zentimo batek 1,66 peseta. Zenbat zentimo euro beharko duzue bidaia ordaintzeko?

*Problema hau 4.mailako ikasleentzako da. Erantzuna blogaren bitartez eman behar duzue edo tutoreari eman papertxo batean . Eurotan emaitza borobildu behar da. Adibidez: ateratzen bazaizue 4,65 zentimo, 5 zentimo jarri behar.Asmatzen dutenen artean sari bat zozketatu egingo dugu.

Anuncios

»

    • Oso ondo Isabel. Nik uste dut umeaak gai direla irakurtzeko eta ulertzeko istorio txiki hau eta laguntza behar izanez gero gai direla be beste pertsona bateri, aita-mari…, azaltzeko. Ahalegin daitezen problemari erantzuna ematen bestela iraganean harrapaturik geldituko dira betirako.
      Hola Isabel. La historia esta pensada para que la lean los/as niños/as, creo que tienen suficiente nivel para hacerlo y entender lo que se les plantea. en caso de necesitar ayuda para resolver el problema tambien serán capaces de explicarlo. Han de esforzarse en encontrar la solución o quedarse atrapados en el pasado. Hay que animarles a pensar.

      Me gusta

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s